5 grønne retter til din sunde uge – Vegansk madplan uge 21

5 grønne retter til din sunde uge - Vegansk madplan uge 21

Vegansk madplan med 5 grønne retter til din sunde uge. De er glutenfrie, nemme at lave og fyldte med masser af grøntsager og masser af smag!

Oven i dét, får du også en indkøbsliste med alt du behøver, for at kunne lave de 5 lækre, sunde og veganske aftenmåltider.

5 grønne retter til din sunde uge - Vegansk madplan uge 21

Vegansk madplan – giver luft i hverdagen

Sund og hjemmelavet mad i en travl og tætpakket hverdag er ikke altid lige realistisk og da slet ikke hver dag …

Mén, det kan altså sagtens lade sig gøre, også helt uden at skulle stå i køkkenet i flere timer ad gangen, fordi hvem har i virkeligheden tid til det?

Det er ganske enkelt – tricket er i første omgang at lave en vegansk madplan og holde sig til den. Dernæst får du handlet alt ind, du skal bruge til hele ugen.

Det giver overskud i hverdagen og lækker og hjemmelavet mad.

Broccoli cous cous med sød kartoffel og edamamebønner

MANDAG: Broccoli cous cous med sød kartoffel og edamamebønner

Lækker og mættende måltidssalat klar på under 30 min.
Du kan vælge at spise den alene, men også servere den som tilbehør.

TIP:

Hvis du er så heldig at have rester tilbage er salaten helt fantastisk i madpakken dagen efter.

Glutenfrie spinatpandekager

TIRSDAG: Spinatpandekager med vegansk pikantost og grøntsager

Glutenfrie spinatpandekager smurt med vegansk pikantost og fyldt med stegte grøntsager, som en lækker og nem aftensmad.

Nu kan pandekager jo sagtens være andet end dem med sukker, syltetøj og is – derfor disker jeg op en grøn og sund en af slagsen.

TIP:

Skulle der være et par pandekager tilbage, så er sådan en lækker at få med i madpakken. Evt. fyld med salat, hvis nu alt fyldet skulle være spist.

One Pot Thai quinoagryde

ONSDAG: One Pot Thai Quinoagryde

One Pot Thai quinoagryde giver dig lækker, sund og mættende aftensmad på under 30 min.
Den er fyldt med masser af grøntsager, smag og mættende proteiner!
Du skal kun bruge én gryde og når grøntsagerne er snittet er du næsten allerede færdig.

Retten passer sig selv, så du både sparer både tid og opvask!

Det er vist hvad man kalder en win-win situation, ikke?

TIP:

Ris kan sagtens bruges istedet for quinoa og er der andre grøntsager du bedre kan lide så bruger du selvfølgelig bare dem.

Squashetti med gulerodspesto

TORSDAG: Squashetti med gulerodspesto

Pasta med pesto – en hverdags klassiker, som jeg gætter på, står på manges middagsbord i løbet af en uge.
Men lad mig lige introducere dig til en ny udgave, hvor pastaen enten helt eller delvis er erstattet af squash og pestoen er lavet af gulerødder, risky business vil nogen måske mene, men jeg lover dig det her er godt! Som i rigtig godt!

TIP:

Gør det nemt for dig selv imorgen og lav ekstra gulerodspesto og brug den i burgeren istedet for hummus.

Hummus burger

FREDAG: Hummus burger

Skyd weekenden igang med en sund og snasket burger!

Tilpas fyldt med snask til at der skal flere servietter i brug og med tilpas meget fyld til at du lige nøjagtigt kan bide over den, hvis du altså kan gaber så højt op, som du overhovedet kan ….

– fordi er det ikke sådan en burger skal være?

TIP:

Vi springer over hvor gærdet er lavest idag og køber et glas ajvar istedet for at lave en grillet peberfrugt sauce selv. Nogle gange skal det bare være nemt, ikke?

Skulle du have gulerodspesto tilbage fra igår kan du med fordel bruge den istedet for hummus og i en snæver vending køber du dig også til nogle lækre burgerboller.

4 uimodståelige isdesserter med Funky Fields havreis

WEEKEND: 4 uimodståelige is desserter

Det gode vejr ser ud til at fortsætte, så weekendens dessert kunne derfor være en eller flere af de 4 uimodståelige isdesserter, eller bare en af hver kugle i en vaffel.


God fornøjelse med maden, jeg håber madplanen giver dig masser inspiration til at lave sund, lækker og hjemmelavet mad hele næste uge.

Jeg har før lavet veganske madplaner hver uge, men så gik jeg væk fra det igen.

Nu er spørgmålet så bare – er det noget jeg skal genoptage?