5 grønne retter til din sunde uge – Vegansk madplan uge 22

 

Vegansk madplan uge 22

Vegansk madplan med 5 grønne retter til din sunde uge.

De er glutenfrie, nemme at lave og fyldte med masser af grøntsager og masser af smag!
Oven i dét, får du også en indkøbsliste med alt du behøver, for at kunne lave de 5 lækre, sunde og veganske aftenmåltider.

Vegansk indkøbliste uge 22

Vegansk madplan – giver luft i hverdagen

Sund og hjemmelavet mad i en travl og tætpakket hverdag er ikke altid lige realistisk og da slet ikke hver dag …

Mén, det kan altså sagtens lade sig gøre, også helt uden at skulle stå i køkkenet i flere timer ad gangen, fordi hvem har i virkeligheden tid til det?

Med en madplan og en indkøbsliste er det nemt og overskueligt og det giver overskud i hverdagen og lækker og hjemmelavet mad.

Opskrifterne er til 4 personer – 2 voksne og 2 børn.
Er i fx. kun 2 hjemme hos dig, så har du mad nok til madpakkerne dagen efter også.

Få ugentlige madplaner og indkøbsliste direkte i indbakken

Jeg er simpelthen så glad for alt den interesse I har vist for mine madplaner og indkøbsliste. Tusind tak!

Derfor har jeg også besluttet mig for at fortsætte med at lave dem, det bliver bare ikke her på bloggen du fremover kommer til at finde dem.

Fremover vil madplan og indkøbsliste blive sendt ud sammen med mit nyhedsbrev.
Så hvis du stadig gerne vil bruge mine madplaner, skal du tilmelde dig mit nyhedsbrev.

Det gør du helt nemt ved at taste din e-mail ind i formularen øverst til højre hvis du læser fra computer eller i bunden hvis du læser med fra mobilen.

Veggie Fajita ris bowl med smoky blackbean hummus

Mandag: Fajita bowls med smoky blackbean hummus

Veggie Fajita ris bowls med smoky blackbean hummus er redningen til de travle dage, hvor tiden til hjemmelavet mad er tæt på ikke eksisterende og den rumlende larm fra sulten i din mave overdøver fornuft og fantasi til at lave et sundt og hjemmelavet måltid.

Denne ret tager nemlig under 15 minutter at lave!
15 minutter fra du starter med at snitte til du sidder med skålen foran dig.

TIP:  Kog alle risene, så er de klar til at blive brugt i dellerne imorgen.

Risfrikadeller og blomkålssalat med grape, avokado, hindbær og estragon

Tirsdag: Risfrikadeller og blomkålssalat med hindbær

Risfrikadeller og blomkålssalat med grape, hindbær og estragon er en forårsfrisk menu, hvor overskydende ris bliver tryllet om til sprøde frikadeller.

Frikadeller, der udover ris også er fyldte med grøntsager og krydderier.
De er nemme og hurtige at lave, har et god bid, mætter dejligt og serveres med en frisk salat og lækker dressing.

TIP: Lav dobbelt portion så er der nok til imorgen og til madpakken.

Onsdag: Broccoli salat med gurkemeje dressing + risdeller

Broccolisalat med gurkemeje-appelsin dressing er en lækker grøn salat med ganske få ingredienser.

En salat, der bliver lækker med sine små overraskende søde og friske bidder fra dadler og appelsin og smagseksplosion fra dukkah og den lækre dressing.

Server salaten risdellerne fra igår.

Bagte søde kartofler med linser og magisk grøn avokado dressing

Torsdag: Bagte og fyldte kartofler med linser og magisk dressing

Bagte søde kartofler med fyld af linser og friske grøntsager giver masser af bid og den grønne dressing giver masser af syre og spicyness og gør det til et helt fantastisk måltid der rangerer højt på comfort food skalaen.

 

Cornflakes panerede bønnespyd

Fredag: Cornflakes panerede bønnespyd og forårssalat med asparges 

Cornflakes panerede bønnespyd er en knasende sprød vegansk kødbolle sat på spyd – fordi alt bliver bare bedre når det sidder på et spyd, er det ikke rigtigt?

De knuste cornflakes giver bid og knas til spydet og sammen med en cremet og spicy peanutbutter dressing bliver det til en uimodståelig hapser, du både kan bage og grille.

Server spydene med en lækker forårssalat med bla. asparges og jordbær.

 

Rabarbercrumble med vaniljeis

Weekend: Rabarbercrumble med vaniljeis

Rabarbercrumble med vaniljeis er den nemmeste og lækreste dessert til både solrige og regnfulde sommerdage.

Den er super nem at lave, dejen skalnemlig bare smuldres sammen og bages i under 30 minutter i ovnen. Sserver den så med en kugle vaniljeis for den ulitmative sommer dessert.


God fornøjelse med madplanen og husk hvis du stadig gerne vil bruge mine madplaner, skal du tilmelde dig mit nyhedsbrev.

Det gør du helt nemt ved at taste din e-mail ind i formularen øverst til højre hvis du læser fra computer eller i bunden hvis du læser med fra mobilen.

Vil du med mig i køkkenet?

Jeg har gennem tiden fået en del henvendelser om jeg ikke afholder madworkshops, ind til videre er det kun noget jeg har gjort ved særlige lejligheder.

Men nu kommer den første åbne workshop hvor du kan lære at blive knivskarp i køkkenet og på øvereste etage.

Se alle de spiselige detaljer her: Hjernemadsworkshop